5 Ocak 2012 Perşembe

İŞ YERİMDE MUAZZAM BİR KAHVALTI...

Bu mükemmel masa bizim işyerimizde düzenlediğimiz bir cuma kahvaltısıydı. Herkes kendinden birşeyler kattı ve ortaya bu kadar güzel bir masa çıktı. Masadakiler;
1. Domates-Salatalık
2.Peynir,kaymak,Tulum peyniri,Kaşar peyniri
3.Zeytin
4.Tereyağı ve bal
5.Patlıcan,Biber,Patates kızartması (arkadaşım kızı sayesinde saat sabah 6 da kalkıp kızartmış)
7.Patatesli Börek (Benim eserim)

Bu masayı iş arkadaşım tarifini özellikle istedi ben de bununla ilgili bir post hazırlayayım dedim. Börek aslında anneciğimin eseridir yani ustam Annemdir. Ve gelelim Böreğimin tarifine...

PATATESLİ BÖREK (BUZLUK BÖREĞİ)

Malzemeler

4-5 patates
Sucuk
1 kilo Yufka
Zeytin yağı
Pulbiber

Yapılışı:
Önce patatesleri haşlıyoruz. Haşlanmış patatesleri bir tabağa alıp ezip içine bir miktar tuz,pul biber , biraz zeytinyağı ve sucuk ekleyerek iç harcını hazırlıyoruz. Daha sonra 1 yufkayı tamamen yağlıyoruz.Bu işlemi elinizi yağa batırıp yufkayı elinizle yağlayarak yaparsanız yağı daha güzel yedirmiş olursunuz. İlk yufkaya bu işlemi yaptıktan sonra ikinci yufkayı üzerine koyup yine yağlıyoruz. Daha sonra yufkanın alt ve üst -sağ ve sol uçlarını içe katlıyoruz ve içine harcı koyup rulo şeklinde sarıyoruz. Bıçakla dilediğimiz büyüklükte (çok büyük ya da çok küçük olmamasını öneririm) kesiyoruz. Borcama koyup buzluğa yerleştiriyoruz. Pişireceğimiz zaman üzerine sadece yumurta sarısı sürüp hemen önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz. Bu arada patatesler dışarıya taşabilir böreğin özelliği budur. Çıtır olması için yağ miktarı fazla tutulmalıdır.

Annemin bana anlatışı böyleydi umarım anlaşılır bir şekilde anlatmışımdır. Semahatcığım Tarifin hazır artık böreği yapabilirsin :) Afiyet olsun...

2 yorum:

  1. abla insan blogunun içeriğini değiştirirde bana hbr vermez mi?seni zor buldum valla.

    YanıtlaSil
  2. haklısın aslında ama edoşun blogundan görebilirsin diye düşünmüştüm :)

    YanıtlaSil